Edifier W855BT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Edifier W855BT zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ludo T 27-01-2019

Chinese topkwaliteit is geen tegenstelling

Geschreven voor: Edifier W855BT zwart

Ik heb een bluetooth koptelefoon besteld via Aliexpress. De Edifier W855BT, wat een Chinees kwaliteitsmerk is (ja dat bestaat meer dan ge denkt).

Op Amazon kost deze bluetooth koptelefoon €110 of meer. Ik betaalde €76 en wachtte 3 weken op levering.

De geluidskwaliteit is ver boven mijn verwachting. Het geluid is vrij gebalanceerd, met name de bas gaat verdomd diep. Het enige wat stoort is dat de mids wat schreeuwerig worden als het volume op mijn iPhone op max staat. Maar dat kan ook liggen aan de interne versterkers in de hoofdtelefoon. En het is iets dat kan verbeteren met gebruik. Veel koptelefoons hebben inspeeltijd nodig. Toch een mooie 9,5/10 qua geluidskwaliteit.

Draagcomfort is ook het beste dat ik tot nu toe ervaren heb met een koptelefoon. De pads passen volledig over mijn oren, daardoor komt er geen druk op mijn oorschelpen en kan ik deze uren dragen. Ook heb ik niet dat typische zweterige dat ik met veel koptelefoons ervaar. Echt 10/10 qua draagcomfort.

Zo komen we naadloos bij de bouw. De beugels waar de schelpen aan hangen zijn van aluminium.... ja laat dat effe inzinken. Niks plastiek of dun staal, maar aluminium. De koptelefoon oogt duur. Ik heb ze daarom ook al te koop gezien voor €150. Ik heb gekozen voor de kleurencombo zwart en bruin omdat het een nog kwalitatievere look geeft. Bouw een dikke 10/10

Op de rechter oorschelp staan de bedieningen.
Een piepklein schuifschakelaartje om hem aan te zetten of op kabel om te schakelen.
En een combinatie drukknop voor aan/pauze volume omhoog/omlaag en next/previous track.
Pairing doet ge de eerste keer door hem gewoon aan te zetten en te selecteren. Vanaf dan paired hij vanzelf. Bedieningsgemak zou ik niet weten hoe beter te doen, dus hier ook 10/10

Conclusie: voor deze prijs denk ik dat ge momenteel niet beter kunt vinden. Geluid is top, draagcomfort nog beter.
En voor €76 denk ik dat concurenten van het dubbele van de prijs net in de buurt komen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluidskwaliteit
  • Solide bouw
  • Heeft een ingebouwde mic
  • Kan gebruikt worden met meegeleverde kabel

Minpunten

• Mids wat schreeuwerig op hoog volume